Türban

Atatürk ve Türban

Ben Atatürkü hiç sevmem,ama Ondan sonraki Liderlerden daha çok hak tanıyandı.Giresunlu Aliye muallimenin hayatını okuyan varmı?.Bir gün okul idaresi Aliyeyi sıkıştırır başını aç diye.Aliye Öğretmen soluğu Atatürkün yanında alır.Elinde dilekçe takdim eder.Atatürk Cevap yazar yazdığı cevap (örnek metinler) adlı kitapta şöyle geçer: ((Bir kadının şerin emrettiği,örf ve adeti gereği örtünmüşse,bu kadın,ulümden,içtimayetten,sanattan nefsimen edilemez,takdire şayandır.)). Şimdi soruyorum ben kemalistim diyenelr yalancı değilmi?.Ben inkilapçıyım diyenelr yalancı değilmi?,O gardrop yasalar erkekler için geçerliydi,şapka kanunu gibi,kadınlar için geçerli değildir.peki haydin kızlar okula diyenlere ne olmuşki,Başı örtülü okula bırakmıyorlar?.Yoksa bu çağırmaları tuzakmıydı.O okullarda okumaktansa,evde hapis kalmayı tercih ederim..

   örtünmek madem islamın emridir,bu yasa koyucular neden yasaklar,yasaları yönetenler neden zorluk gösterirler?.Onların karıları,kızları,bacıları,anaları yokmu?.

   Hemen cevap vereyim var varolmasına varda.İnançları yok.Hani tabakhane diye bir yer var.hayvan deileirni kokuşturup kıllarnı yolup ayakkabı yaparlarya,işte orası çok acayip bir koku üretir.oaraya alışmamış bir kişi oraya gittimiydi burnunu tıkar.ama orada çalışana sorsanız.Gülerek cevap verir ve derki beyefendi biz öyle alıştıkki koku falan hissetmiyoruz der.

   Bizi yönetenler,veya tabakhane durumuna düşürdükleri bu dünyada öyle alıştıkki.Kokuyu hissetmez olduk.Namuslu,haysiyetli,şerefli bir insana,hiç soyunmamış bir insana haydi sende soyun mayoyla gezecağız deseniz isyan eder.ma bir sahil kenarında denize girmeye alışmış veya genel evine veya bir pavyona düşmüş,haya perdesi yırtılmış bir kişiye sorsanız gayet normaldir der.hatta emeğimle ekmeğimi kazanıyorum der,utanmadan kendini savunmaya çalışır.ne zaman ekmek kapısı kapansa,namuslu kesiliverir başımıza.Toplumu ahlaksızlaştırmak isteyen bu ahlaksızlar.gaflet kumuna başını sokmuş,kör,sağır ve dilsiz şeytan olmuşlardır.

Önceki Yazı
Yorum bırakın

Yorum bırakın